
Brezčasna zgodba
Avtomobili modelske serije 911 v sebi nosijo vse naše inženirsko znanje, inovativnost in tradicijo, ki skupaj zagotavljajo unikaten užitek v vožnji. Njihovo zgodovino smo pospremili od prvih korakov na avtomobilskem salonu v Frankfurtu leta 1963 do danes, ko so to še vedno eni najbolj priljubljenih in zaželenih avtomobilov na svetu.
Zgodba legendarnega Porscheja 911 se je uradno pričela 12. septembra 1963 na Mednarodnem avtomobilskem salonu v Frankfurtu, kjer smo predstavili avtomobil z imenom 901. V naslednjih tednih smo prejeli prijazen dopis Peugeotovih pravnikov s pozivom, da bo treba ime spremeniti. Francozi so namreč še pred uradno predstavitvijo Porschejevega modela 901 zaščitili vsa avtomobilska imena, ki v svoji sredini nosijo številko 0. Ker smo v tistem času že pričeli s serijsko proizvodnjo delov, so bile tudi številke za oznako modela že izdelane. Odločili smo se za najbolj enostavno in ekonomično rešitev. Zavrgli smo vse ničle in po dvakrat uporabili številko 1. In tako se je iz čisto praktičnega vidika rodilo legendarno ime 911.
Porsche 911 Prvi model (1963-1973)
- Dva sedeža za potnika in sopotnika ter dodatna sedeža na zadnji klopi.
- Oblika povzeta po modelu 356 (poudarjeni boki, nizki pokrov sprednjega prtljažnika, padajoča streha od prvega stebrička do zadka).
- Danes ena najprepoznavnejših in brezčasnih silhuet v svetu avtomobilizma.
- Poganjal ga je 2-litrski šestcilindrski zračno hlajen bokser motor.
- Proizvedel je 130 konjskih moči in dosegal končno hitrost 210 km/h.
- Leta 1967 smo ga opremili s polavtomatskim štiristopenjskim športnim menjalnikom imenovanim Sportomatic.
- Edini nemški avtomobil, ki je v tistem času ustrezal strogim ameriškim okoljskim predpisom o emisijah motorjev.
- 1969 je imel delovno prostornino motorja 2,2 litra, leta 1971 pa kar 2,4 litra.
- V 11 letih proizvodnje smo izdelali kar 81.100 avtomobilov,
- Različica 911 S je proizvedla 160 konjskih moči in imela kovane aluminijaste platiščice Fuchs.
- Leta 1966 predstavimo model 911 Targa, ki je imel varnostni lok iz nerjavečega jekla in postal prvi ‘varni’ kabriolet na svetu.
- Leta 1972 smo predstavili model 911 Carrera RS, ki je z 2,7-litrskim bokser motorjem imel kar 210 konjskih moči in dosegal hitrost 240 km/h.
- Hitrost 100 km/h je dosegel v slabih 6 sekundah.
Porsche 911 Serija G (1973 - 1989)
- Predstavili smo ga leta 1973.
- Naslednik Carrere RS, osnovna oblika avtomobila ostane enaka.
- Za doseganje ameriških varnostnih predpisov smo razvili varnostne odbijače.
- Leta 1975 smo izdelali v celoti pocinkano šasija 911 in s tem povečali odpornost pred rjavenjem.
- Prvič smo mu vgradilii na udarce odpornen volan, tritočkovne varnostne pasove in integrirana vzglavnika za voznika in sovoznika.
- Leta 1983 smo z novim elektronskim krmiljenjem motorja izboljšali njegovo učinkovitost.
- Prvi motorji Serije G so imeli 2,7 litra delovne prostornine, proizvedli pa so 150 konjskih moči.
- V 70-ih letih je naftna kriza povečala povpraševanje po bolj ekonomičnih običajnih avtomobilih.
- Leta 1981 je prihodnost 911 visela na nitki. Takratni predsednik uprave Porscheja Peter W. Schutz je vstopil v pisarno takratnega vodje razvoja Helmuta Botta in na tablo zarisal linijo nadaljevanja projekta - s tem bila modelu 911 spet zagotovljena prihodnost.
- Eden najpomembnejših mejnikov v zgodovini modela 911: Leta 1974 izdelamo prvi model 911 Turbo, ki je imel prvi prisilno polnjen 3-litrski bokser agregat s kar 260 konjskimi močmi.
- Takrat avtomobil dobil še danes prepoznaven mogočen zadnji spojler - zaščitni znak modela 911 Turbo.
- Leta 1977 v model Turbo vgradimo 3,3-litrski motor s hladilnikom polnilnega zraka. Rezultat: neverjetnih 300 konjskih moči s katerimi je avtomobil dosegel dobrih 260 km/h, do 100 km/h pa je pospešil v 5,4 sekunde.
- Najbolj priljubljen model Serije G bila 911 Carrera (s proizvodnje linije je zapeljala leta 1983).
- 911 Carrera je imela 3,2-litrski atmosferski šestvaljni bokser motor z 231 konjskimi močmi.
- Leta 1982 so na svoj račun prišli tudi ljubitelji vetra v laseh: 911 smo izdelali še v izvedbi klasičnega kabrioleta.
- Model 911 Serije G smo proizvajali kar 17 let. V tem času bilo narejenih 198.414 avtomobilov.
Porsche 911 964 (1988-1994)
- Po 25 letih sledil tehnološki preskok v tretjo generacijo.
- V oblikovalskem smislu je nova generacija ostala zvesta tradicionalni obliki.
- Avtomobil je sestavljalo kar 85 odstotkov popolnoma novih delov.
- Med večje inovacije tistega časa štejemo sistem proti blokiranju koles (ABS), napreden avtomatski menjalnik Tiptronic in servo volan, ki je občutno izboljšal vodljivost avtomobila.
- K boljši vozni dinamiki je prispevalo popolnoma novo podvozje z vpetjem rok iz lahkega aluminija ter spiralnim vzmetenjem, ki je nadomestilo prejšnjo generacijo torzijskega vzmetenja.
- Velik kakovostni preskok smo naredili tudi s stabilnostjo avtomobila pri višjih hitrostih (za to poskrbel spojler, ki se je pri hitrosti čez 50 km/h samodejno dvignil nad karoserijo).
- Višje hitrosti so zahtevale večjo varnost, zato inženirji leta 1991 seriji 964 namenili zračni blazini za voznika in sopotnika.
- Za pasivno varnost smo poskrbeli tudi z izboljšana in tehnološko zelo napredno klimatsko napravo.
- Nova generacija je dobila popolnoma nov motor: 3,6-litrski bokserski zračno hlajen šestvaljnik z 250 konjskimi močmi.
- Oznaka modela Carrera 4 je na zadku avtomobila sporočala, da pod karoserijo deluje permanentni štirikolesni pogon, ki smo ga sprva razvili za reli dirkalnike.
- Carrera 2 s pogonom na zadnji kolesni par je prišla na trg pol leta po predstavitvi Carrere 4, sledili so ji modeli Carrera Coupe, Cabriolet in Targa.
- Leta 1990 so kupci lahko naročili najmočnejši model 911Turbo.
- Sprva je imel preverjen 3,3-litrski bokserski agregat s 320 konjskimi močmi, kasneje smo prostornino povečali na 3,6 litra - to je zadostovalo za 360 konjskih moči v modelu Turbo in 385 konjskih moči v modelu Turbo S.
- Danes so med ljubitelji serije 964 najbolj zaželeni modeli 911 Carrera RS, 911 Turbo S in 911 Carrera 2 Speedster.
- Iz tovarne je odpeljalo točno 74.008 avtomobilov serije 964.
Porsche 911 993 (1993-1998)
- Eleganten profil sprednjih bokov, sprednje luči, ki se zlijejo z linijo karoserije in vanjo integrirani odbijači so glavni oblikovalski atributi generacije 993.
- Ta model že na prvi pogled deluje bolj oblikovno dovršeno z gladko izpeljanimi prehodi med posameznimi deli avtomobila. Vse našteto pomembno prispeva k izboljšani aerodinamiki in zniža porabo goriva. Mogočen širši zadek še dodatno poudari športno postavo modela 911.
- Kupci generacije 993 so sprva lahko izbirali med modeloma Coupe in Cabriolet.
- Leta 1995 se jima pridruži model Targa, brez značilnega strešnega loka in veliko električno stekleno streho, ki se je elegantno zložila pod zadnjo šipo.
- Prenovljen 3,6-litrski bokserski šestvaljnik s 6-stopenjskim menjalnikom je na cesto prinesel 272 konjskih moči, te so avto pognale do 270 km/h.
- Z uporabo posamičnega vpetja na zadnji osi je inženirjem uspelo občutno izboljšati vozno dinamiko avtomobila. K tej je prispevala tudi na novo zasnovana aluminijasta šasija, ki se je ponašala z izjemno čvrstostjo in zelo majhno težo.
- Turbo različica je v generaciji 993 prvič dobila šestvaljnik z 2 turbinama (biturbo), zato je motor leta 1995 deloval z najnižjimi emisijami v svoji kategoriji.
- Kljub odličnim ekološkim kazalcem se je Turbo ponašal s 408 konjskimi močmi, kar je pri 1.500 kilogramih skupne mase avtomobila zadostovalo za maksimalno hitrost 290 km/h in 4,5 sekunde za pospeševanje z mesta do 100 km/h.
- K rekordnemu pospeševanju so prispevala tudi revolucionarna izredno lahka in stabilna aluminijasta platišča z votlimi kraki.
- Vrhunec ponudbe modelov 993 je kronal homologacijski model 911 GT2, ki je iz 3,6 litra prostornine iztisnil 450 konjskih moči in prebil magično mejo najvišje hitrosti, 300 km/h.
- 911 GT2 iz serije 993 je danes eden najbolj redkih (naredili smo samo 100 primerkov) in zaželenih Porschejev vseh časov.
- Generacija 993 je pri ljubiteljih zelo priljubljena, ker predstavlja zadnjo generacijo zračno hlajenih 911-k.
- V 6 letih proizvodnje smo izdelali 67.535 avtomobilov serije 993.
Porsche 911 996 (1997 - 2005)
- Moderno zasnovani žarometi z integriranimi smerniki, položnejše vetrobransko steklo in futuristično oblikovana notranjost.
- Prvi vodno hlajeni pogonski agregati.
- Novi 996 je bil lažji, z daljšo medosno razdaljo in precej širši, kar je potnikom povečalo udobje v prostornejši notranjosti.
- Ena izmed pomembnejših tehnoloških novosti je elektronski stabilizacijski program ESP za večjo obvladljivost avtomobila tudi pri manj veščih voznikih.
- Inženirji so obdržali tradicionalni koncept bokserskega šestvaljnika in opustili sistem zračnega hlajenja.
- Prehod iz zračnega na učinkovitejše vodno hlajenje je pomenil precej večjo zmogljivost agregatov.
- Štiriventilski 3,4-litrski atmosferski agregat je proizvedel 300 konjskih moči, s čimer se je po moči izenačil z legendarnim modelom 911 Turbo 3.3, generacije modela G.
- Nov 3,6-litrski agregat s 320 konjskimi močmi. Vrh zmogljivosti novega motorja je pripadel jubilejnemu modelu ob 40-letnici 911, ki je iz atmosferskih 3,6 litra prostornine iztisnil kar 345 konjskih moči.
- Model 911 Turbo, z agregatom iste prostornine in dvema turbinama, je proizvedel 420 konjskih moči, kar je zadostovalo za 303 km/h končne hitrosti in za 4,2 sekunde za pospeševanje z mesta do 100 km/h.
- Absolutni vrhunec zmogljivosti serijskih modelov je 996 krojil cestni dirkalnik 911 GT2, ki je z 483 konjskimi močmi do 100 km/h pospešil še desetinko hitreje in razvil 315 km/h končne hitrosti.
- Z modelom 996 je na ceste zapeljal tudi homologacijski GT3.
- Z generacijo 996 se je občutno povečalo tudi število proizvedenih avtomobilov - povzpelo na 179.163.
Porsche 911 997 (2004 - 2012)
- Širši zadek, večja kolesa in izrazitejšimi spojlerji.
- Modeli S, GT in Turbo so svojo možatost še bolj poudarili s 44 dodatnimi milimetri v širino.
- Kontroverzne luči v obliki »jajca na oko«, iz prejšnje generacije so zamenjali tradicionalni okrogli žarometi, ki so bili po letu 2008 prvič na voljo v bi-ksenonski različici in dnevnimi LED lučmi.
- Obe generaciji, 996 in 997, si delita celo enako medosno razdaljo - točno 2.350 milimetrov.
- Že osnovna različica modela 997 Carrera je s 3,6-litrskim atmosferskim šestvaljnikom proizvedla 325 konjskih moči.
- Pri modelu Carrera S so cilindrske stene motorja razširili za dodatne 3 milimetre, nastal je motor z največjo prostornino v serijski 911 doslej - znašala je kar 3,8 litra.
- Atmosferski agregat je proizvedel 385 konjskih moči, v Carreri GTS pa 408.
- Carrera S je prvi serijsko opremljen 911 s sistemom aktivnega upravljanja vzmetenja Porsche Active Suspension Management (PASM).
- Oba motorja (3,6-litrskega in 3,8-litrskega) smo kasneje opremili s po dvema turbo polnilnikoma z variabilno geometrijo lopatic. To je zadostovalo za 480 konjskih moči, v večjem pa za 500.
- V različici 911 Turbo S so moč povečali na 530 konjskih moči.
- Turbo S je bil prvi serijsko opremljen 911 s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama (PDK).
- Model GT2 RS je iz 3,6 litra prostornine iztisnil kar 630 konjskih moči.
- S tem agregatom je GT2 RS do 100 km/h pospešil v 3,5 sekundah in dosegel najvišjo hitrost 330 km/h.
- Različici GT3 z atmosferski motorji.
- Omejen model 911 Sport Classic je bil izdelan v samo 250 primerkih, vsi so bili prodani v pičlih 48 urah.
- Zelo priljubljen model 911 Speedster je bil izdelan v samo 356 primerkih, v čast modelu 356.
- 911 Turbo S Edition 918 Spyder je bil izdelan v 918 primerkih: Namenjen je bil namenjen kupcem, ki so naročili in čakali na hibridni model Porsche 918 Spyder.
- Izdelanih je bilo 215.092 primerkov modela 997.
Porsche 911 992 (2018 - danes)
- Model 911 992 je bil leta 2018 predstavljena na avtomobilskem salonu Los Angeles Auto Show.
- Osma generacija 911 je širša od sedme generacije, večja so tudi koesa - na sprednji osi 20 palčna, na zadnji pa 21 palčna.
- Na novo razviti sprednji LED žarometi, ki se popolnoma zlijejo z linijo sprednjih bokov.
- Kljuke se samodejno dvignejo in pospravijo iz vrat.
- Elegantna svetilna črta na zadku povezuje zadnje luči in spominja na legendarno neprekinjeno črto modelov 964 in 993.
- 10,9 palčni zaslon na armaturi je osrednji del novega PCM sistema. Analognemu števcu obratov na vsaki strani pomagajo digitalni prikazovalniki.
- Športni multifunkcijski volan s krožnim stikalom za hitro preklapljanje med načini vožnje.
- Osnovna Carreri s 3-litrski biturbo šestvaljnik - proizvede 385 konjskih moči, v različici Carrera S pa 450 konjskih moči.
- Obe Carreri na voljo s pogonom na zadnji kolesni par in na vsa 4 kolesa.
- Osnovna Carrera uspe do stotice pripeljati v 4,2 sekundah, doseže pa hitrost 293 km/h, Carrera 4S pa potrebuje le 3,6 sekunde in dosege 306 km/h.
- Vse različice Carrere na voljo tudi v Cabriolet izvedbi.
- Voznike modelov Targa ščiti značilen strešni lok v katerega se bo ob pritisku na gumb elegantno skrila streha.
- Model Targa na voljo le s štirikolesnim pogonom, izberemo pa lahko med 3-litrskima biturbo agregatoma, ki tako kot v Carreri, proizvedeta 385 ali 450 konjskih moči. Šibkejša Targa bo do stotice potrebovala 4,2 sekunde močnejša pa 3,8 sekunde.
- 289 km/h je najvišja hitrost Targe 4, različica 4s pa doseže 304 km/h.
- Modeli Turbo na voljo s štirikolesnim pogonom.
- V nasprotju z modeli Carrera in Targa, modele Turbo poganja 3,8-litrski biturbo šestvaljnik, ki v različici Turbo proizvede 580 konjskih moči, z dodatno oznako S pa se številka povzpne na 650 konjskih moči.
- Šibkejši Turbo do stotice pospeši v 2,8 sekunde, doseže najvišjo hitrost 320 kilometrov na uro, močnejši Turbo S za enako pospeševanje potrebuje 2,7 sekunde, doseže 330 kilometrov na uro.
- Šibkejši in močnejši model na voljo kot tudi Cabriolet.
Za več informacij o aktualnih modelih Porsche 911 vas vabimo k obisku spletne strani porsche.si, vedno pa ste v Porsche Centru Ljubljana dobrodošli tudi osebno, kjer vam bodo naši prijazni svetovalci pomagali pri odločitvi o nakupu vašega sanjskega avtomobila.