Predstavitev modela Porsche Taycan Turbo
Z električnimi avtomobili modelske serije Taycan suvereno stopamo v nov koncept mobilnosti, ki je v sozvočju s principi trajnosti in svetovnimi okoljskimi cilji, hkrati pa ponovno odpira neskončne možnosti tehnološkega in oblikovalskega premikanja mej. Kako smo to svoje združili v osupljivem Taycanu Turbo S si oglejte v naši podrobni predstavitvi tega modela.
Dizajn
Taycana ni težko prepoznati. Zaradi njegove prepoznavne in brezčasne Porsche oblike, ki je snaša stalnica že več kot 70 let, odkar je Ferry Porsche - sin ustanovitelja-, na cesto postavil svojega prvega športnika - Porscheja 356. Za Taycana so značilni nizko padajoč pokrov sprednjega prtljažnika, impozantno privzdignjeni blatniki ter kupolasta streha spuščena v mogočen zadek poudarjenih bokov.
Taycan na zadnji pogon nima motorja spredaj, pri njegovih močnejših bratih Taycan 4S, Taycan Turbo in Taycan Turbo S je kompakten sinhronski elektromotor spredaj. Predstavlja enak koncept oblike in aerodinamike, kot ga ima Porsche 911 – spredaj s prtljažnikom namesto motorja. Pri Taycanu služi kot hramba kovčka ali baterijskih kablov, saj premore prostornino 84 l.
Taycanovi poudarjeni blatniki z intergriranimi štiritočkovnimi matričnimi LED žarometi, so prepoznaven dizajnerski podpis tehnološko dovršenega računalniško vodenega sistema. Osvetljujejo samo tisti del ceste, ki mora biti osvetljen, ostali so zasenčeni.
Porschejevi inženirji so se lotili usmerjanja zračnega toka okoli karoserije in sledili dvema ciljema - najmanjši možen zračni upor za najbolj ekonomično vožnjo ter največja možna potisna sila in hlajenje za športno vožnjo. Z razvojem sistema aktivne aerodinamike Taycan postane najbolj aerodinamično optimiziran Porschejev avto. Sistem sestavlja več elementov. Na nosu avtomobila so lopute (običajna ekonomična vožnja zaprte, športna odprte za povečanje zračnega hlajenja zavor) in odprtine pod žarometi (ustvarjanje zračnega tunela z preusmerjanjem zraka ob kolesa in preprečevanje vrtinčenja). Delovanje zračne zavese je najbolj učinkovito, ko so sprednje lopute zaprte. Dirkaško vozno dinamiko in ekonomično porabo energije si zagotovimo z širšimi aerodinamičnimi platišči.
Boka avtomobila nosita dve aerodinamični posebnosti – priključka za polnjenje (levi običajno AC polnjenje, desni kombinacija AC in DC hitro polnjenje) z dvižnimi vratci na dotik. Drug aerodinamičen element so pogreznjene kljuke v vratih samodejnega dviga ob približanju ključa k avtomobilu.
Zadek Taycana zaznamujeta prepoznavni spojler (dviguje in spušča se glede na hitrost in potrebo po ustvarjanju sile pritiska) s svetlobno rdečo črto; z podpisom Porsche pod njo v tridimenzionalni stekleni podobi. Širši boki od kupolaste strehe so tipične porschejevske lastnosti, ki delajo vozilo mogočno. Z difuzorji, integriranimi v spodnji del zadnjega odbijača, zaključujemo reguliranje zračnega toka iz podvozja. To je pri Taycanu ravno in zaprto, kar zmanjšuje vrtinčenje zraka in zagotavlja boljšo aerodinamiko.
Pri električnih superšportnikih je posebnost zadnji prtljažnik, ki Taycana uvršča med poslovno-družinske limuzine. V 366L prostornine lahko brez težav pospravimo več potovalnih kovčkov ali jo po potrebi povečamo še za skoraj 300L, ko zložimo zadnja naslonjala.
Tehnologija
Taycanov pogonski sklop je zasnovan na 800-voltni arhitekturi najhitrejšega polnjenja in močne porabe energije, potrebni za večkratna športna pospeševanja in daljše hitre vožnje. Največja moč polnjenja na hitri DC polnilni postaji znaša 270 kW, najvišja hitrost pa 260 km/h. Če se s Taycanom ustavimo na hitri polnilni postaji Ionity za 5 minut, se bo v tem času baterija napolnila za 24 odstotkov, v 15 minutah pa 65 odstotkov. Baterija na najnižji točki avtomobila vpliva na Taycanovo izredno nizko težišče, ki je nižje od serije 911. Posebnost je njena sestava iz ploščatih celic. Baterijo sestavlja 33 modulov, v vsakem je 396 celic z skupno težo 630kg. Izbira ploščatih baterijskih celic prinese višjo gostoto baterije z boljšo izrabo prostora in optimalno razporeditvijo teže za večjo stabilnost in ohranjanje prave lege na cestišču.
Pomembnejši tehnični rešitvi, ki Taycana Turbo ločita od konkurence, sta zmoglivejša in tehnično napredna sinhronska elektro motorja sprednje in zadnje preme. Skupaj generirata 500 kW / 680 KM maksimalne moči in 850 Nm maksimalnega navora. Zadnji motor z dvostopenjskim menjalnikom zagotavlja optimalen prenos moči na cesto pri pospeševanju in visokih hitrostih. Zaradi visokega navora v drugi prestavi, ki omogoča spodobne pospeške, se prva pri običajni vožnji ne aktivira. Vključi se ob izbiri programov Sport ali Sport Plus (programa najmočnejšega pospeševanja). Pri tem je aktivnost prve prestave precej dolga, nato pa prenos moči prevzame druga prestava, s katero Taycan pospešuje vse do najvišje hitrosti. Prehod je praktično nezaznaven.
Pri visokih pospeških je ravno tako pomembno močno zaviranje. Taycan ima na voljo tri vrste zavor. Zavorni koluti so običajni železni ali železni s keramično prevleko iz volfram karbida (PSCB), ki za 30 odstotkov podaljša življenjsko dobo in za 90 odstotkov zmanjša nastajanje zavornega prahu. Ob ekstremni športni rabi uporabimo keramične kolute. Za boljšo lego avtomobila v zavojih si pomagamo z sistemom za krmiljenje zadnje preme ter sistemom PDCC za aktivno stabiliziranje nihanja karoserije. Slednji se na spremembe v zavoju odzove v 200 milisekundah in zmanjša nagibanje karoserije. Hitrejšo vožnjo skozi zavoje nadzira sistem Porsche Torque Vectoring (PTV), ki uravnava navor med kolesoma na zadnji premi (rahlo zaviranje z notranjim zadnjim kolesom za povzročitev dodatnega zasuka v zavoju).
Udobje
Oblika in namestitev sedeža, armatura z okroglimi števci, postavitev in naklon volana ter premišljen gib desne roke z volana na menjalnik pričajo o evoluciji prastare dirkaške filozofije iz 911. Taycan v novo digitalno dobo stopa z osrednjim tankim in ukrivljenim 16,8 palčnim zaslonom, kjer nas pričaka števec električne moč.
Tehnološka dovršenost nas razvaja s futurističnim, a premišljenim uporabniškim vmesnikom. Ta omogoča upravljanje vseh ključnih sistemov z enim ali največ dvema dotikoma. Taycan ima 4 zaslone, enega pred voznikom, dva na sredinski konzoli ter opcijsko še enega pred sovoznikom. Hitra opravila med vožnjo z najmanj odvračanja pogleda s ceste, lahko opravimo s tipkami na volanu. Desna stran konkavnega zaslona pred voznikom ima nekaj pomembnih tipk hitrega dostopa do funkcij upravljanja s stabilizacijskim programom, nastavitev trdote vzmetenja in dvigovanja podvozja. Dvig podvozja je koristen v situacijah, ko je treba prevoziti oviro - strm dovoz v garažo, robnik pločnika ter višji sneg. Ob pritisku tipke za dvig, nas bo avtomobil vprašal o pomnjenju lokacije. Če potrdimo, si bo navigacijski sistem lokacijo zapomnil in izvedel dvig samodejno.
Preko sredinskega zaslona upravljamo s povezljivostjo, on-line navigacijo, telefonom, podvozjem, zvokom, rekuperacijskim sistemom, audio-video sistemom, klimatsko napravo, načinom vožnje, kamero vzvratne vožnje in ambientalno osvetlitvijo. Spodnji zaslon je namenjen upravljanju klimatske naprave, gretja sedežev, spremljanju stanja baterije ter odpiranju obeh prtljažnih prostorov.Uporaba sistema Porsche Connect omogoča analizo avtomobila in servisni pogled v njegovo stanje ter dokup, posodobitev in nadgradnjo na daljavo.
Dovršena navigacija pri Taycanu obsega računalnik za optimizacijo poti, ki po vnosu končne lokacije preračuna idealni čas potovanja, glede na izbran način vožnje predlaga postanke in pred njimi pripravi baterijo za polnjenje z elektriko.
Dodelan je tudi digitalni pogled na avto za enostavno in varno parkiranje. Sistem štirih kamer snema okolico, avto je del slike. Na zaslonu je možen virtualen obrat in ogled vseh ovir, so iz vozniškega sedeža neopazne.
Notranjost Taycana odlikujejo izjemno kakovostni materiali in izdelava. Šivi so vselej natančni, konstrukcija brezhibna, spoji pa na vseh mestih enaki.Na voljo je več različnih vrst usnja in različica brez, ki bo navdušila bolj trajnostno naravnane kupce. Zadnja klop ima lahko dva ali tri sedeže. Kljub padajoči strehi zadaj, bo dovolj prostora za povprečno visokega odraslega sopotnika, saj so inženirji z umaknitvijo baterij pridobili nekaj dodatnega prostora. Odprtina zadnjih vrat je dovolj velika za enostavno in udobno namestitev otroških sedežev.
Na cesti
Pomembna komponenta doživetja vožnje v Porscheju je zvok, ki se mora ujemati s športnim videzom avtomobila in čustvenim pričakovanjem voznika. S porschejevo zvočno podobo Electric Sport Sound je bil avtu pripisan edinstven futurističen športni zvok, ki poudarja prijetne realne zvoke električnega pogonskega sklopa, manj prijetne pa učinkovito utiša. Velik pomen moremo pripisati tudi tišini. Tišino v kabini je relativno enostavno ohranjati pri nižjih hitrostih. Pri pospeških prek 130 km/h, kaj šele 200 km/h, postane to zelo težavno. Vendar Taycan opravi nalogo z odliko zaradi zvočne izolacije na visoki ravni.
Porsche InnoDrive je sistem, ki deluje s pomočjo radarja, kamer in zelo natančne navigacije, s katerimi avtomobil “vidi tri kilometre pred seboj”. Način vožnje izbira glede na cesto in prometne razmere. Natančna navigacija daje avtomobilu vse potrebne podatke o dolžini in ostrini zavojev, vzponih in spustih, hitrostnih omejitvah in drugih zunanjih dejavnikih, ki vplivajo na vožnjo.
Rekuperacija je izjemno pomembna tehnična rešitev električne energije pri zaviranju in vsebuje dva cilja: prvi je pridobivanje povratne energije, drugi pa voznikov občutek med zaviranjem. Občutek na zavorni pedalki mora biti namreč vedno enak, ne glede na način zaviranja. To je še posebej pomembno pri dinamični in športni vožnji, kjer mora voznik natančno vedeti, kdaj pričeti zavirati in s kakšno močjo pritisniti zavoro, da bo lahko pravočasno znižal hitrost ali usatvil. Pri Taycanu razlike med načinom zaviranja ni mogoče zaznati. Tretjina dosega je generirana z rekuperacijo. Pri običajni vožnji se v 90 odstotkih zavira izključno z rekuperacijskim sistemom in le v 10 odstotkih z aktivacijo mehanskih zavor. Za dinamično vožnjo je pomembna natančno sprogramirana možnost nastavitve podvozja. Prilagodljivo zračno vzmetenje z reguliranjem pritiska zraka v treh komorah poskrbi za širok razpon nastavitev, od zelo udobne pa vse do dirkaško športne vožnje.
Polnjenje
Čim bolj prazna baterija omogoča učinkovito in hitro polnjenje. Razlog je v neenakomernem polnjenju baterije, ki se v prvih 20 min polni zelo hitro. Ko baterija doseže 70 ali 80 odstotkov kapacitete, se polnjenje upočasni. Najhitrejše je na daljših poteh, ko računalnik predlaga polnilne postanke. Taycanova tehnologija ob tem avto že v 5 minutah napolni za 100, v 15 do 20 minutah pa za 300 kilometrov vožnje.
Na dirkališču
Porsche več kot 70 let prenaša izkušnje iz dirkalnih v cestne avtomobile. Ogromna količina podatkov je bila zbrana z milijoni testnih kilometrov na cestah in dirkališčih od Dakarja do LeMansa. To, kar ponuja Taycan, je trenutno najvišja raven računalniško-mehanske znanosti, ki vozniku pomaga ohranjati želeno smer tudi ob preseganju še včeraj znanih fizikalnih aktivnosti. Pri vožnji Taycana po dirkališču fizikalne lastnosti odpovejo. V primeru Taycana Turbo dva sinhronska elektromotorja poženeta 2,3 tone težak avtomobil v pičlih 3,2 sekundah do 100 km/h. Gre pravzaprav za horizontalni prosti pad! Ob vključitvi programov Sport ali Sport Plus dosežemo optimalno kombinacijo športne in varne vožnje.
Taycan je čistokrven športnik, a hkrati zelo udoben avtomobil. Avto za vsakdanjo rabo z izjemnimi zmogljivostmi. Za tehno, eko in vozniški gurmane-vsekakor znanilec nove dobe Porscheja.